Novi Sad
11.01.2012.
19:46 > 07:27
Novosađani plaćaju ubedljivo najvišu cenu vode u zemlji, dok je cena grejanja veća samo u Zaječaru.
  • ljuba

    21.12.2012 16:54
    enormna potrosnja vode
    Postovani,

    Verovatno ovo sto se dogadja nama stanarima u zgradu u ulici Svetislava Kasapinovica 35,verovatno nije usamljan primer.Naime,za prosli mesec stanari,nas oko 90 u oko pedesetak stanova,navodno smo utrosili 699 m3,odnosno 11,86 m3po clanu domacinstva.Ovo je prosto nemoguce i zaista neznamo sta da radimo.Predsednik skupstine, nista ne preduzima,samo na oglasnoj tabli napise da potrosnja velika.Ovliko vode mi sigurno nismo potrosili,jer je to prosto nemoguce.Vodomer se sigurno ne ocitava,jer je sahta u kome se nalazi vodomer pun vode.Bio je pun vode i letos kada je bila ova nevidjena susa.Predsednik,kaze da je to podzemna voda,sto je cista glupost,odkud letos podzemna voda kada je Dunav skoro bio presusio.Verovatno je vodovodna cev negde pukla a i vodovod odoka odredjuje potrosnju,cemu se mora stati na kraj.Milimo nadlezne iz vodovoda da na ovoj lokaciji isptaju cevi i ispravnost vodomera.
  • stanovnik

    16.01.2012 16:07
    Gradska vlada vole ciste stanovnike
    Pa sta za vodu samo toliko, uzas, koliko kosta gradska topla voda da li neko moze da pokaze nama polupismenima kako se izvode te racunice vode, tople hladne, grejanja i gasa, cistoce zemljista i vazduha. Ali moje gledanje je da je politika ocuvanja nase nacije sto losije obrazovanje, sto vise nepismenih, sto vece suzavanje informacija i to oni pravih koje treba da znaju gradjani, sto vise nepismenih na vlasti mislim poslusnika, sto veci parlament, sto duze odrzavanje politicara kao najunosnije i najvrednovanije profesije, sto manje rada, sve od danas do sutra bez sistema i strategije. Politicarima odgovara i jedino njima, drzava bez sistema, a otrcana parola im je sve zbog gradjana. Ali ja ipak mislim da ovih susnih godina najbolje radi Vojvodinavode, prosto nema stolica za sluzbenike? I sta sad najteze je menjati one koji su uvek ziveli na tudjem.....
  • Peca

    16.01.2012 15:34
    @Zli
    Nemam nista protiv tvojih proracuna, mada nisi dobro podelio i nisi uracunao PDV od 8% ali sam se potrudio i razumeo. Samo mi nije jasno gde sam ja to napisao da je litar vode 87 din. Napisao sam " oko 95 din sa PDV-om veoma visoka" a koliko mi je poznato vodovod jos nikada nije prodavao vodu na litar.
  • Zli

    16.01.2012 06:42
    @Peca
    Pa još ako se tome doda da je 87 dinara cena za HILJADU litara vode tj. da je litar pitke vode osam para, postane jasno kolk'o ti, gari, veze sa životom nemaš.
  • @Peca - Daljinsko grejanje

    14.01.2012 17:11
    Sve jasno
    Tako si nam to lepo objasnio da vise nema potrebe da se trudis i pojasnjavas nista.
  • Peca

    14.01.2012 16:54
    Daljinsko grejanje
    Dragi ukucani, nije mi namera da branim stanare, ali jako niste u pravu. Temperatura u prostoriji i cena grejanja ne zavise samo od povrsine prostorije, energenta i nacina grejanja. Posto je tema opsirna evo samo jedan banalan primer: kada bi se u jednoj zgradi grejao samo jedan stan, a ostali ne, i u tom stanu bi bilo kao u vasim domovima ako ne i hladnije. Da ste kojim slucajem prikljuceni na daljinsko grejanje isto bi vam bilo hladnije nego u stanu i kukali bi da je skupo. Hvala na razumevanju ko je razumeo.
  • @Peca - Jel je kasikicom vade

    14.01.2012 16:03
    I pri tome
    Jos ako se tome doda da je i ta litra benzina najskuplja u okruzenju, ako nije i svetski rekorder, onda je Vase zapazanje jos uverljivije.
  • Peca

    14.01.2012 15:24
    Jel je kasikicom vade?
    Ako je litra benzina, uvezenog sa bliskog istoka, sa troskovima transporta, carinom, akcizama, porezom i troskovima usluge benzinske stanice oko 140 dinara, ne mogu nikako a da ne primetim da je cena vode od oko 95 dinara sa pdv-om veoma visoka.Mislim da niko normalan nebi ni pokusavao da obrazlozi ili opravda ovakvu cenu.Realno, ovo je naduvano barem 3 puta.
  • lola

    13.01.2012 21:10
    novosadska voda
    nije za pice ali je zato placamo duplo skuplje nego Beclije u Austriji koji piju izvorsku vodu sa Alpa.
    Ima i kod nas izvorske vode ali mi i to ekstra placamo !?
    Prikljucite taj vodovod na izvore u Fruskoj Gori, bando lopovska ...
  • micky

    13.01.2012 14:30
    za xima-u
    Ne nego NATO, EU, Amerikanci ....
    Naravno da je BG od tamo svo zlo potiče, da ga nema ništa nam ne bi bilo kao što je danas !
  • Xima

    13.01.2012 09:57
    Pretpostavljam da vam je i za ovo kriv Beograd?
  • Угљеша

    13.01.2012 09:28
    @Vidi se da ce izbori - za dezurne dusebriznike-m
    Дао Вам Бог разум, па процените ко је у праву. У супротном распитајте се мало, сазнајте више, па оцените. Ако Вам ни то не поногне онда нека вам је Бог од помоћи.
  • vidi se da ce izbori

    13.01.2012 08:32
    za dezurne dusebriznike-mrzitelje svega i svacega
    a oni sto negativno komentarisu to ne rade po partijskom zadatku, ma kakvi...smehotresna olimpijada. Ovaj tekst je trebao ici pod kategoriju izbori 2012.
  • pohvala za

    13.01.2012 06:20
    hik, odoh ja malo do sanka, odbornicu....dobro joj ekipa ispunjava normu....10 pozitivnoh komentara po glavi nepotrebno zaposlenih
  • @Anonimus - @Andrej - @poredj

    12.01.2012 22:56
    Kako kome
    Nebitno je da li si ti toplana ili hladnjaca, nego je bitno da si krocila u Moravu, a ne znas da plivas.
    To sto si ti gledala na sajtovima ne znaci ama bas nista, a pogotovu ne za ovu temu u koju si pokusala da se ukljucus.
    I da se ne lazemo. Jasno je svakom, ko i malo misli, da si to ti uradila zato sto ti je to partijski i radni zadatak. Ako sve zadatke tako obavljas onda je jasno zasto tebi nije lose. A sad pokusaj da zamislis nekoga ko hoce, moze i zna da radi pa nema tako lagodan i jednostavan zivot kao ti kojoj nije lose i koju glava (za sada) ne moze zaboleti.
  • 12.01.2012 21:13
    @Lalla@-Anonimus-Darko pezos - iza procenata sto
    šta je sa onima koji NISU otkupili san za tepsiju ribe nego podigli stambeni kredit pa kupili stan po punoj ceni+kamate, a toplana ih greje kako hoće. Čim je preko 11 stepeni zavrnu slavinu pa tek negde predveče kada već treba uključiti kvarcnu peć (jer beba treba da se kupa) oni nešto jadno odvrnu tek da se kažu da sistem radi.
  • @Sinbad

    12.01.2012 20:11
    Prevara korisnika
    Prevarila ili ne ta Toplana je uvela merenje u zgradama. Raspodela po stanovima je drugi deo price koji u principu pripada stanarima i njihovoj volji i odluci. Da li je Toplana prevarila, ili neko iz Toplane jeste bitna razlika, ali je iniciojativa krenula iz Toplane. Jos uvek se tu mesaju razliciti interesi.
    Ne mislite da sva ta ugradjena i ona oprema koja ce se ugraditi ne zasluzuje da se servisira, ocitava i da se ti obracuni urade. Sve je to trosak.
    I zato, dok ovi Drazini unuci (koji ne znaju ni sta je energija) objasnjavuju kako ce se deliti troskovi za utrosenu energiju i kako ce se sve odjednom razresiti o tome uopste i ne razmisljaju. Njihovo je da u prvom cugu pokupe proviziju od nove opreme, jer ionako to ce neko drugi posle da obavlja. Dodu[e, ima tu i ilegalnih i legalnih pokusaja da oni budu ti koji ce kasnije drpati lovu za te obracune i ocitavanja, ali pri tome ne znaju samo dve stvari. Prva je da i za to treba neko ko je sposoban da to odradi. Druga je da ce stanari odluciti da li ce i ko ce to raditi. Oni sasvim sigurno to mogu samo kod tetka Dane i njene rodbine, ako im dopuste.
  • Komentator

    12.01.2012 17:34
    Individualni potoršači gasa jesu najugroženiji, ja se ove godine grejem zbog toga na TA peć pa malo uključim gas kad treba na brzinu zagrejati kuću. A ni stanovi na žalost nisu svi isto topli a za istu kvadraturu cena je ista- sad nakome je za duge rukave a neko drži otvorene prozore- pa niuje baš da je uredu!!!
  • Nina

    12.01.2012 15:39
    Telep
    Grejem se na gas, ali ove godine mi se cini da je gas mnogo, ali mnogo losiji jer pec podesavam na visu temperaturu nego prosle godine, a uopste mi nije toplije posto sedim u stanu u bade-mantilu. I opet mi je hladno, a plamen u peski je skoro stalno prisutan. Plus je poskupela cena gasa tako da mi je racun veci. U prevodu, za vise para mi je hladnije :(! Znam, nema veze sa naslovom :), ali sam morala da iskazem misljenje, posto bih nekad stvarno volela da se grejem preko Toplane. Mada mislim da leti ne bih imala takvo misljenje...
  • Sinbad

    12.01.2012 15:00
    Suboticka toplana je prevarila korisnike. Ugradnja alokatora (kaloriometra) kosta 50€ po radijatoru. Ako ih ugradite, onda Vam naplacuju i 1500 dinara mesecno kao neku pretplatu, koju niko do tada nije spomenuo, za ne znaju ni oni sta. (jedan od izgovora je trosak iscitavanja alokatora i obracuna potrosnje) Na tu cifru dodajete potrosnju. To je godisnje 18.000 din. samo za to "nesto", plus potrosnja. Grejanje na 22 stepena sa sve pretplatom za dvosoban stan sa kaloriometrima kosta mesecno oko 7000 din. i placa se cele godine x 12 meseci 82.000 din. godisnje. Ako se zna da grejna sezona traje 6 meseci, onda je to 14.000 mesecno. Pa sad vi racunajte.
  • "A li ne zadugo - @ Marina

    12.01.2012 14:34
    Nece biti za dugo
    Ako me razum služi, luftiramo se zbog ustajalog i nehigijenskog vazduha u prostoru u kojem boravimo.
    Očekujem da vidimo i to sledece godine, kad budemo placali koliko potrošimo.
    Ne treba da se bojite. Jako će se paziti kad i koliko luftiramo.
    Postoji tu jedno drugo pitanje: Može li ova Dražina unučad da garantuje da će to proraditi do sledeće godine i kako misle da dele te troškove kad im program koji su platili milionima eura ni posle sedam godina ne može ispisati par običnih faktura. Jadno li je to dobro.
  • 12.01.2012 14:28
    @ da da
    e ovo za informatiku ti je na mestu... jos sad kada se urade u postavljanju kablova po citavom gradu, e tek onda ce svaki zaposleni dobiti po tuareg, a Delic ce dobiti i jedan sluzbeni avion.
  • @@ Marina

    12.01.2012 14:24
    Ko to vodi računa o prozorima?
    Alal ti argumenti. Mi prozore leti držimo otvorene, a zimi zatvorene. Zimi povremeno otvaramo (i pored tvoje zabrane), a leti povremeno zatvaramo (kad klimu ukljucujemo).
    To da je cena visoka si ti rekla, a ja mogu da se složim sa tobom. Nije ni čudo kad je u njoj sadržano i zagrevanje ulice.
    Tvoje prozore ti drži otvorene dokle god hoćeš, a ispoštuj onda i naše demokratsko pravo da ih mi otvorimo kad treba, a da nas ne podsećaš da ih zatvaramo.
    Tačno tako, tvoje pare, tvoja volja, ali ćeš dopustiti i meni da moje pare ne budu tvoja volja. Nego, ja sam očekivao da nam kažeš odakle se javljaš. Po reakciji vidim da si sa SPENS-a (jer tamo samo takve odgovore korisnici vaših usluga mogu dobiti), a očekivao sam da ti u pomoć priskoče i tvoje partijske kolege iz kabineta direktora, ili oni preko puta Poljoprivrednog fakulteta, ako već neće oni preko puta kasarne kod Žitnog trga.
  • ali ne zadugo

    12.01.2012 14:06
    @ Marina
    tako se luftiramo zato sto nam je dobro. i bogu hvala sto nam je dobro. ali, videcemo sledece godine, kad budemo placali koliko potrosimo. bojim se da cemo jako paziti kad i koliko luftiramo. pa cemo traziti da nam se vrate ovi dani. razmazeni smo...
  • @ Marina

    12.01.2012 13:55
    Evo ja svake zime drzim otvorene prozore. smatram da za toliko visoku cenu grejanja koje svakog meseca uredno placam bez gundjanja mogu da grejem i ulicu. Moje pare moja volja da li cu prozore drzati otvorenim, zatvorenim ili zazidanim. Ako ja placam grejanje sta tebe boli uvo jesu li mi prozori zatvoreni ili ne.
  • 12.01.2012 13:45
    @Andrej - @poredjenja radi
    boooze, sto si ti ljuuuut. sta se zestis odma? i kako mi to odgovaras, kao da sam ja toplana! zovi njih brate pa im reci sta imas. lepo pise: podaci sa zvanicnih sajtova. sela i gledala, da vidim kako je u srbiji a kako kod nas. i vidi, nije nam lose. uopste nam nije lose!
  • @Marina

    12.01.2012 13:25
    Rodila te majka
    Da li se ti javljas sa I sprata u onom polupraznom SPENS-u, sa mesta gde ste delili karte za bazene ili iz kabineta direktora?!
    Odakle ti vidis otvorene prozore? Ako su i otvoreni, cemu oni sluze, uopste?
    Da ne bude nesporayuma, tema je da li cena odgovara usluzi i sta se sve krije iza te cene.
    Pa onda kazes da i sama drzis otvorene prozore jer ti je u stanu toplo. I to sto se ne zalis ti daje za pravo da drzis slovo po partijskoj direktivi. Nemas ti pojma kako Suboticani rade, a ako si se vec upustila da ih pominjes onda bi bilo normalnije da se osvrnes na to kako nesto dobro moze da se uradi u Subotici, a ne moze u Novom Sadu. Kako Suboticka toplana nesto moze, a vi jadnici iz najvece, najbolje, najopremljenije, najefikasnije... toplane ne mozete?
  • @Ana - kuca-stan

    12.01.2012 13:12
    Zainteresovani
    Objavite kontakt telefon. Ja sam zainteresovan. Ako je jos kuca odmah useljiva utoliko pre i odmah. Pogotovu u Kamenici.
  • Andrej

    12.01.2012 13:09
    @poredjenja radi
    Cega 100.000? Stanova, stanovnika, cega? Sta poredite i sta mislite?
    Vas sistem je veci, mreza je duza, ODRZAVANJE JE SKUPLJE. U tome i lezi jedan od glavnih problema. Zasto je vase odrzavanje skuplje?
    Sistemi daljinskog grejanja se i grade tamo gde je veca koncentracija korisnog - grejanog prostora. Ima li Novi Sad taj uslov ispunjen, za razliku od Zajecara, ili nema. Kako onda moze biti skuplji, zasto. Objasni!
    I dokle mislite kukati za tom jadnom apanazom? Sta tu ima lose? Krajnje vreme je bilo. Ako je ova gradska vlast ista dobro ucinila to je sto je ta budzetska sredstva uskratila Toplani. Jos da su i saopstili ovom narodu pravu istinu i sve razloge zasto su uskratili danas bi bar jedan potencijalni glas imali vise.
    Odakle one devize na granici, odakle novac za stanove i nihovo opremanje, kuce, bazene, automobile i voyikanje kojekakvih likova na sve strabe sveta, kancelarijske namestaje, putovanja, raynu robu koja se ne koristi? Ima li to veze sa troskovima odrzavanja, ili sa dotacijama iz Grada?
    Nije ni cudo sto ste zadovoljni. Ali, doci ce dan kada ce i 100.000 tih korisnika biti zadovoljno, a kada ce te biti smesteni tamo gde vam je zasluzeno mesto.
  • 12.01.2012 12:59
    da, da..
    šta ste se zakačili za cenu vode i gasa, vidi šta informatika radi,,informatika uzima najveci procenat od naplate.... to sve mi placamao... a oni se vozikaju u tuaregu.... imaju najskuplje novogodisnje poklone.... prave zurke kod bate pezoa iz naseg dzepa.... zaposleni imaju najvece plate... letuju za dzabe na zlatiboru i ko zna gde jos, grad im daje najvece subvencije, nek kažu koliko se nakače na cenu grejanja i vode. a šta je u celoj priči njihov posao, gde su oni tu savili kičmu, sem što se žestoko ugrade
  • komunalci?

    12.01.2012 12:49
    a informatika je iz jp presla u jkp da bi na ime cega imala da nam uzima novce za svoja bahacenja?! kojom se, molim vas, komunalnom delatnoscu oni bave? kakvi ljudi. pardon, neljudi!
  • 12.01.2012 12:03
    istina
    da, informatiku niko ni ne pomenu, a samo stavljaju u džep, posle kriv vodovod, kriva toplana za cenu grejanja. nikad ne znaš po onom računu koliko su zapravo sebi uzeli, preko objedinjene naplate, ne da su ga objedinili nego baš znaju.
  • Informatika

    12.01.2012 11:55
    @svima
    Citam i ne znam otkud toliko ostrašćenosti u svima vama... zašto u tekstu ne stoji da nasa slavna Informatika naplaćuje najveći procenat za svoje usluge u Srbiji... aj malo o tome...
  • Ana

    12.01.2012 11:32
    kuca-stan
    Citav zivot zivim u kuci u Kamenici koja realno nikad nije dovoljno topla, a izolacija je dobra. Visoki su racuni za gas, ali meni je vise krivo sto mi nije toplo iako pec ne iskljucujem ni nocu. Ali je zato u bilo kom stanu u Novom Sadu daleko toplije nego kod mene i mojih komsija. Ne znam koja je racunica i sta je povoljnije, ali ja hocu da mi je zimi toplo. Tako da i ja menjam kucu za stan ako je neko zainteresovan.
  • Radojica

    12.01.2012 10:56
    novi sistem
    Kad covek pogleda sta ste Vi napisali da se zakljuciti da Vi ne znate ni o cemu pricate.
    Toplana ce kad tad morati objasniti odakle tolika cena za grejanje. Nista normalnije i nista logicnije, bez obzira kako tu cenu iskazivali i prikazivali. Bilo da to bude po kantama gasa, po cetvornim metrima, po nekim drugim metrima, po broju lustera, boji ociju, ili po pripadnicima SPO brigade koja pokusava da razvodnjava temu necim sto ne poznaje i ne razume. Ma kako merili, pa makar to bilo i pomocu stapa i kanapa, jedinicna cena za isporucenu kolicinu robe ili usluge se mora znati i utvrditi na osnovu realnih parametara, sto u Novom Sadu nije slucaj. Godinama pokusavaju da naprave tarifni pravilnik, a od njega za sada nema nista, ili ga Vi namerno ne spominete.
    Umesto da ovu temu razradjujemo dalje za Vas imam samo jedno jedino pitanje, koliki je stepen iskoriscenja u sistemu daljinskog grejanja u Novom Sadu. Neko rece 60%. Zanima me sta Vi kazete, posto znate da ce biti bolje?
  • @Anonimus

    12.01.2012 10:37
    Sta je tu suma, a sta bukva?
    Pravili ste velike kuce u vreme kad je praviti kucu značilo ili je praviš ili je nepraviš - dok ste živeli u drugom sistemu.
    I tada i sada grejanje je bilo i ostalo vrlo znacajna stavka u kucnom budzetu. I tada i sada je vredelo praviti kucu sa dobrim zidovima i dobrom stolarijom. Ne znam kakva ste vi porodica, ali 300 m2 i onda i sada je bila neracionalna gradnja pa kako god da obrnete. pre ce biti da je to bila malogradjanska logika koju su neki sledili.
    I u 120-160 m2 mogla je i moze da se smesti normalna porodica.
    Ako je samo normalna porodica ona koja zivi u 300 m2 onda dozvolite da po toj vasoj logici ta ista porodica treba da placa pet puta skuplje troskove grejanja od one nenormalne koja zivi u 60 m2.
    Da ne bi suvise pojednostavljivali pricu, za danasnje vreme dovoljno je ipak da se u toku zime ta normalna porodica malo skupi (na hladnoci se sva tela skupljaju) i pokusa da se smesti u razumnih 80-100 m2 pa da svedemo price na isti imenitelj.
    Za Vasu informaciju normalna porodica koja zivi u 300 m2 je ona koja moze da sagradi kucu koja ce imati troskove koje moze da servisira.
    Jeste prednost centralno grejanje, ali ovo sada vec prelayi granice zdravog razuma. CEO SVET MERI ENERGIJU I UTICE NA SVOJE TROSKOVE, a kod nas svaka susa ti zavlaci ruku u dzep, a milione i milione eura su stracili u mernu opremu koja sakuplja prasinu.
  • poredjenja radi

    12.01.2012 10:20
    podaci sa zvanicnih sajtova: broj stanovnika u zajecaru oko 50 hiljada a koliko ih se greje na lokalnu toplanu? broj korisnika ns toplane gotovo 100 hiljada.. znači, naš sistem je veći, mreža duža, održavanje skuplje.. ako se ne varam, grad je toplani ukinuo apanažu. mislim da bi ipak trebali da smo zadovoljni.
  • Marina

    12.01.2012 10:19
    Zatvorite prozore i onda komentarisite grejanje I to da li usluga odgovara ceni. I sama držim otvorene prozore jer mi je u stanu toplo. Ali se zato I ne žalim. Subotičani sigurno ne drže otvorene prozore jer plaćaju koliko potroše. Valjda ćemo I mi prestati sa razbacivanjem kada budemo tako plaćali…
  • @Ksena

    12.01.2012 10:19
    O cemu pricamo?
    Kako Vi znate da ljudi tamo (u Zajecaru) teze zive? Ja mislim da zive lakse.
    Ali, nije to tema. Tema je cena grejanja. Ako je tako onda pokusajte da se upoznate sa strukturom tih cena u Zajecaru, pa u Novom Sadu, pa tako redom i onda mozemo da poredimo.
    Uzgred budi receno, Novi Sad ima pretpostavke da moze imati nizu cenu grejanja od Zajecara.
    Mi novosadjani ne kukamo i ako mi dozvolite neki od nas pricaju o necemu sto znaju za razliku od nekih koji pricaju i nesto sto ne znaju, ili ne znaju dovoljno. Ne znam gde ce te sebe uvrstiti, ali ipak pokusajte da dodjete do strukture cene u Novom Sadu, to Vam je tu na dohvat ruke. Pustite Zajecar njegovim ziteljima.
  • 12.01.2012 10:18
    Sanja

    Preselite se samo jednu zimu u kuću , pokušajte da se grejete na bilo sta , nakon toga recite da li je skupo grejanje preko NS Toplane, probajte …..

  • Lokalni Triciklista

    12.01.2012 10:10
    Najskuplje BLATO!! To nije voda!
    Sramota
    Ligaski vrli kadar, geograf nam uvaljuje najskuplje blato!
  • nišlija

    12.01.2012 10:04
    najskuplja voda ?
    najskuplja voda u Novom Sadu ?

    pa ono jeste, stalno je ljubičasta , treba je ofarbati..
  • Marko

    12.01.2012 09:59
    Predjite da se grejeta na gas ili struju pa cete videti koliki ce vam racuni biti. Ili kupujte stalno za pice flasiranu vodu za viseclanu porodicu pa cete videti koliko ce vam to uvecati mesecne troskove. Mislim da vam onda racuni koje dobijete od Infomatike ne bi delovali tako veliki.
  • Ksena

    12.01.2012 09:48
    Da li vidite da je u Zajecaru, gde ljudi sigurno teze zive nego u Novom Sadu, za 14,5 dinara visa cena grejanja nego u NS? Ali mi Novosadjani smo navikli samo da kukamo i nista nam ne valja pa je tako i sa grejanjem.
  • Nebojsa

    12.01.2012 09:21
    Jel nekog placaju da pisu ovo
    Ovako imam kucu 150 kvadrata grejem se na pelet ,ranije na ugalj nas je troje mala beba stalno je vruce nikada ali nikada nismo platili vise od 10.000 mesecno grejanje u sezoni .Znaci napolju -10 kod nas je 24 stepena .Da imamo i gas ali ga ne koristimo
  • Naprednjak

    12.01.2012 09:15
    Vidi vidi podmlatka
    Krenuli su ovi Vukovi jastrebcici da objasne u cemu je sustina. Samo sto su im komentari em providni, em bez pokrica. Ima li tamo koga da zna o cemu se radi pa da cujemo i ponesto korisno da bi mogli korigovati svoja dosadasnja saznanja?
  • 12.01.2012 09:15
    kuće smo pravili velike kad je praviti kucu značilo ili je praviš ili je nepraviš. pa onda tu bude suteren potkrovlje,garaža,i sve što pristojno uz to ide. samo je za nas kuća od 300m2 nešto, za normalne porodice to je realan prostor, ali tad kad smo ih pravili živeli smo u drugom sistemu, drugačiji standard. dakle, nismo planirali ovaj veleobrt iz svega u ništa, a sad i dalje imamo te kuće koje niti možemo da prodamo niti imamo gde iz njih da odemo, a da se grejemo zimi moramo. što će reći grejanje u stanovima i dalje smešan iznos u odnosu na izolovane kuće, pa makar i trećina prostora te kuce. uvek su ljudi koji su živeli u stanovima i bili priključeni na sistem daljinskog grejanja bili zaštićeni i sad su.
  • Miki

    12.01.2012 09:11
    @Lalla@-Anonimus-Darko pezos - iza procenata stoj
    Ako nas je@ i Kurta i Murta onda nas bar ti posredi!!!!!!!!!......
    Gde si nasao ovaj podatak da je iskoriscenost gasa kod toplana,zbog gubitaka na transportu pare putem toplovoda je oko 60%? Gde si ti video paru?
    Mani se svoje logike i opravdanja za nesto o cemu pojma nemas.
    I zaista, Nazalost u Srbiji je sve naglavacke pa se i tebi dopusta da lupas na temu sa kojom si dalje nego sto je sesirdzija od Boga!!!!!!!
  • 12.01.2012 09:07
    koliko potrošim toliko da platim
    samo da zaživi taj sistem koliko potrošim toliko da platim, al pod uslovom da mi bude toplo kao do sad. nismo ni do sad plaćali neku cenu ako ćemo pravo, nego ne znamo da postoji i drugačije. navike su čudo.
  • gas-gas

    12.01.2012 09:05
    Grejem se na gas već 4 godine. Pretprošle zime smo kupili uljane radijatore jer nam se više isplati. Na gas nikako da ugrejemo, a bogami, ni da platimo. Ni ovo nije najsrećnije rešenje, stalno pretčavamo iz kupatila u sobu i obrnuto. Ujutru je najgore! A noću, da ni ne pričam. Muka me uhvati.. Hoću i ja da me greje Toplana!
  • @ameli - u novom sadu ej

    12.01.2012 09:04
    Odakle se ti javljas?
    U kojem to ti gradu u Vojvodini i kojoj prosecnoj kuci od 70m2 zivis?
    Pa onda se izgubis i kazes: "ovde šetkamo u papučama i ma(J)icama kratkih rukava i još da ne platimo ništa. no, no, nismo fer."
    Fakat, nismo fer. Ako zaista ne mozes da srocis tri recenice, a da se ne otkrivas onda bolje sedi gde si da si (u JKP) i cuti!
  • nije pristojno

    12.01.2012 09:02
    ..žalba do žalbe a prozori, vidim, uglavnom otvoreni.. jel znate da je to u zemljama EU kažnjivo? to se zove rasipanje energije. kad bi se pozatvarali, molili bi toplanu da smanji grejanje, jer u cenu ne ulazi luftiranje i šećkanje u negližeu u sred januara..
  • 12.01.2012 09:01
    DOSADNO
    Hajde, molići lepo da neko ko stalno spominje Tita i Kurtu i Murtu nađe nešto novo. Ovo se otrcalo i dosadno je, ni malo duhovito. Hvala
  • Darko pezos

    12.01.2012 09:00
    odgovor Lalli
    @Lallo ne ulazim u to koliko je placeno uvodjenje gasa u kuce.Slazem se da je to skupo.
    Za gubitke i iskoristivist takodje si u pravu ali ja samo poredim ono sto izadje iz nasih novcanika.Ti platis 13000 za 52 m2 u decembru a u novembru ili martu je sigurno manje.
    Da se grejes na toplanu ti bi mesecno placao 4900 mesecno * 12 meseci = 59000 din.Da li ti sad platis vise?
  • Mishko

    12.01.2012 08:59
    @menjaza - oglas
    Sta reci za onog ko u ovim uslovima pravi kucu od 300 kvadratnih metara. Ili ima novaca, ili je ...
  • 12.01.2012 08:41
    novi sad
    jel idem kući kad prođe semestar, o ne. ovde spremam ispite isključivo i samo zato što ne volim da mi je hladno kad učim. nije mi problem grejanje u novom sadu problem je što bi svi kod mene zimi u goste, skup im gas kući a smrzavaju se.
  • Milan

    12.01.2012 08:38
    Zimi zima a u leti nam vruće
    Stalno ista priča oko grejanja. DOBRO izolovana kuća troši po kvadratnom metru duplo manje energije, pa i novca,od cene koju nam NS Toplana naplaćuje za isti kvadratni metar stana. Ovaj račun su stručnjaci nebrojeno puta dokazali.
    Oko paušalne kradje NS Vodovoda ne vredi ni razgovarati. Jedino rešenje je da svaka zgrada da stavi pod kontrolu pristup i očitavanje vodomera.
  • menjaza

    12.01.2012 08:36
    oglas
    menjam kucu od 300m2 za stan od 60m2 u novom sadu, bez doplate. platim vam i te racune za grejanje što su vam mnogo a može i vodu, niki problem.
  • sartr

    12.01.2012 08:29
    loše vam a?
    e aj se menjamo, ja vama moju kuću vi meni vaš stan, račun za grejanje i taj za vodu što vam je mnogo. samo nemoj posle da mi grebete na vrata. ja ne bih imao problem ni sa toplanom ni sa vodovodom. osilili ste mnogo i još bi takvi u eu, takvi ne možemo nigde.
  • novi sistem

    12.01.2012 08:26
    Jedva čekam da zaživi novi sistem i u Novom Sadu.. Da plaćam koliko potrošim, i štedim koliko hoću. Kapiram da će i toplani biti lakše, neće morati da nam objašnjavaju odakle tolika cena za grejanje. Mada, kad pogledam Zaječar koji je trećina Novog Sada a ima toliku cenu grejanja, ne znam na šta se žalimo!
  • ns

    12.01.2012 08:20
    Cena od 87 din je samo do 5 kubika, preko toga je sto i nešto dinara. Naravno da se vodomeri ne očitavaju redovno već paušalno odvale potrošnju za celu zgradu koja se obavezno kreće od 7 do 9 kubika.
  • 12.01.2012 08:18
    novosadska posla
    sta je novosađani tesno,,došlo doba da se plati ceh..razgaćeni šetkali 50. god. u toplim stanovima, plaćali ništa ili vrlo malo, pa sad problem da se plati šta se pojelo popilo. pa nije novosadski bežati, nego se treba obući, to je problem. da nam nije bilo toplo u stanovima ne bi toliko ni vode potrošili, ne bi nam bilo do kompletnog tretmana, malo bi se plaknuli i to je to.nego navikli da se brčkamo i šetkamo za siću. dakle realizam je na delu. potrošiš nešto pa to onda i platiš. dakle, ljubi toplanu kao bližnjeg svog.
  • avatar

    12.01.2012 08:11
    selidba
    šta mislite što se svi sele u stanove i hoće u njima da žive, zato što se u kućama nikad zimi ne ogreju, smrzavaju se a plate. zato ne kukajte na cenu grejanja u ns, ceo život nas je toplana kreditirala a mi se šetkali u papučama i maicama kratkih rukava usred zime..toplana više nije na budzetu gradskom, ceo sistem održava sama i redovno plaća svoje srbijagasu, pa onda daj i mi da platimo naše.
  • podbara

    12.01.2012 08:08
    Svima bih vam dala dva meseca u mojoj kuci na Podbari da se grejete na gas i placate isti, pa da se vratite u svoje domove i slavite toplanu!
  • Lalla@-Anonimus-Darko pezos

    12.01.2012 07:50
    iza procenata stoje iznosi novaca.....
    Po nekoj logici grejanje individualnih potrosaca koji koriste kao izvor energije gas bi trebalo da bude najjeftiniji vid grejanja!!!!
    Iskoriscenost gasa pri grejanju putem gasne pace je po fabrickoj deklaraciji oko 91%!!!!!(ponovo procenti)
    Iskoriscenost gasa kod toplana,zbog gubitaka na transportu pare putem toplovoda je oko 60%,!!!
    Logicno da bi ovakav vid trebao da bude od skupljih nacina!!!!
    Posle struje!!!!!!!!.....
    Nazalost u Srbiji je sve naglavacke pa se i ovo samo uklapa!!!!!!!
    Da ne ostanes uskracen odgovora;grejanje stana od 52 kvadrata,trenutno izadje 13 000 dinara!!!!
    Uz kompletno uradjenu izolaciju kuce od 5 cm!!!
    Na to dodaj oko 5 000 dm u ono vreme ucesce za izgradnju gasne mrezem 1200 dm u ono vreme za merni set,oko 1200 dm za gasnu pec, plus kucnu instalaciju i radijatore.sto se sve dobilo sa stanom koji je otkupljen za tepsiju ribe!!!!!!!!!...
    I kada crkne gasna pec,potrosac ce morati da nabavi novu!!!!
    I kraj svega navedenog;kao poreski obveznik ucestvuje u enormnim gubicima Toplane!!!!!...
    Pa se dragi Anonimus prijatelju preracunavaj!!!!
    Druze Tito,skrenusmo sa puta;
    Sad nas je@ i Kurta i Murta!!!!!!!!!......
  • Rajko

    12.01.2012 07:50
    Energetski efikasni
    Sta kazu, da ni ovakva cena grejanja u gradu nije na ekonomskom nivou. Pa i nije. U sebi krije sve slabosti postojeceg sistema i sva rasipanja kojih ima na pretek.
    Onda kazu da imaju najsloženiji i najmoderniji sistem daljinskog grejanja u regionu.
    Tako slozen i efikasan sistem je rupa bez dna u koji su skrkali novaca i novaca, a efekti tih ulaganja nikad i nikom nisu poznati, ukljucujuci i njih same (ne ove diletante iz SPO, nego i ono malo strucnjaka koji znaju sta je efikasnost). Nikad nisu usporedili koliko je Subotica ispred njih!!!
    I na kraju biser koji sija svim svojim sjajem. Jedini su uspeli da izmire najveći deo dugovanjaa prema "Srbijagasu". Samo pre koju nedelju dana na stranicama ovog portala je bilo govora o krediru koji ce uzeti ya pokrivanje duga. Ko ce, do kada i kako to otplacivati?!
  • vesna

    12.01.2012 07:47
    grejanje za dž
    grejemo se za dž preko toplane,.. zato ne kukajte. hoćete da vam bude toplo da ne platite,,ajde malo u individualne potrošače, u kuće koje spadnu na kućice kad dodje zima, da ne kažem špaize i sobičke jel se sve zavrće,,jel KOŠTA.ljudi se sele iz unutrašnjosti u ns jel ne mogu da se naplaćaju grejanja a smrzavaju se tokom zime, jeftinije im da plate garsonjeru sa grejanjem u ns, nego svoj račun za grejanje u palanci.
  • vodič

    12.01.2012 07:31
    navike
    navikli smo da uživamo prednosti života u velikom gradu a da se kačimo na zajednički(pokrajinski i republički) budžet i ne plaćamo ništa.sad stislo sa svih strana, svako traži svoje pa tesno. ako hoćemo da sačuvamo sistem daljinskog grejanja u ns treba i da platimo. hteli bi da se šetkamo i češkamo u papučama i bade mantilu za dž. e pa ne može. nazad u svoj mali grad pa loži kreka veso, al nije ni to za dž a hladno i dimi.
  • student

    12.01.2012 07:24
    student
    ja sam iz zaječara a studiram u novom sadu,,glupost oko cene grejanja,neistina da je u novom sadu skuplje kad znam da moji plaćaju više u zaječaru. dodjite kod nas pa da vidite šta je skupo grejanje, a ogrejem se samo ovde. ne ide mi se kući.
  • perica

    12.01.2012 07:24
    Naročito toplana
    Kakav ekonomski nivo pobogu, pa toliko zaposlenih "radnika"(čitaj- stranačkih zaslužnih aktivista + tetke, strine, ujaci...)ne može ni Evropska Unija da isplaćuje a ne neki grad.Da su nam gradske toplane na ugalj, ne bi bilo toliko zaposlenih radnika, a ne za ove na gas.I što je najgore, kako koja vlast dodje, ne dira one prethodne već samo doda svoje...
  • ch

    12.01.2012 07:19
    ch
    vratila sam se nedavno iz švajcarske, njihov sistem daljinskog grejanja nije ništa bolji od našeg, što će reći da je naš u evropskom dometu, treba li da kažem koliko tamo plaćaju grejanje, ok spram njihovih prihoda, ali cena gasa skoro identična. šta mislite koliko onda ostane njihovim toplanama kinte za održavanje sistema a šta ostane novosadskoj toplani, koja nas stalno kreditira i vuče na leđima...razmaženi novosađani. ekstra razmaženi.
  • ameli

    12.01.2012 07:11
    u novom sadu ej
    hoćete da živite u novom sadu, onda to i platite, videli bi u unutrašnjosti kako bi se ogrejali, nego ste razmaženi novosađani, za ono što vam toplana daje, treba da platite i ne plaćate ništa šta dobijate. znate li koliko u prosečnoj kući od 70m2 npr. treba da izdvojite za grejanje u bilo kom gradu u vojvodini, duplo više od toplanskog računa, a samo ideš po kući i zavrćeš radijatore. ovde šetkamo u papučama i maicama kratkih rukava i još da ne platimo ništa. no, no, nismo fer.
  • Sale

    12.01.2012 06:48
    jadan i bedan
    Novi Sad u poseldnje vreme beleži samo negativne rekorde: Te najviše razvoda, te nejskuplje grejanje, te najskuplja voda, te najviše samoubistava, najgori tretman dece i roditeljima sa njima u dečijoj bolnici...
    Uh, neko nešto mora da preduzme.
  • Srecko

    12.01.2012 06:38
    Ima i skuplje
    U Odzacima je centralno grejanje 120 dinara po kvadratu. To znaci za stan od 60 m2 mesecno za grejanje + PDV se placa oko 7800 a za celu godinu ispada 12x7800=93600. Malo li je!!!
  • drago

    12.01.2012 06:33
    a sta bi bez vode?
    Da je bilo ko od vas procitao ikada neku knjigu ili rad na temu izvorista vode, u novom sadu ili bilo gde drugde, ne bi vise komentarisali cenu vode. Treba biti jos veca ne bi li se narod prestao bahato ponasati prema njoj
  • Đorđe D.

    12.01.2012 00:16
    Kakva nam je ekipa na vlasti, dobro je dam nisu počeli naplaćivati i vazduh.
    Nestrpljivo čekam izbore...
  • 11.01.2012 23:14
    Darko pezos
    @Lallo dosadan si sa tom racunicom.Nisu vazni procenti nego kolicina para.Sami radnici u tolani kazu da je grejanje preko njih najskuplje.Ja platim 75000 din. godisnje grejanje za stan od 66 m2,a greju nas posteno jedva tri meseca.Ostalo nas podgrevaju.Izracunaj koliko ti das godisnje para,srazmerno kvadraturi.
  • novosadjanka

    11.01.2012 23:10
    provereno tacno
    U Kragujevcu racuni:grejanje centralno,struja,sbb,voda, za stan od 50 m2,
    5000 din a u Novom Sadu za stan 38m2 informatika 6800 din...........
  • 11.01.2012 22:59
    Nećete da plaćate vodu, nećete da skupljate samodoprinos, nećete da neko drugi uloži, ali -hoćete rekonstrukcije i besprekoran rad.

    KAKO?
  • turpija

    11.01.2012 22:34
    Ljdi moji, voda je neverovatno skupa.
    Evo ja videh da je voda DUPLO jeftinija u Mostaru (BiH) a tamo su brda i planine...

    A o grejanju bolje da ne pricam.. Stvarno preteruju...

    Racuni (informatika, struja itd.) za garsonjericu( od 22 m2 = 5200 din !!!!
  • daca

    11.01.2012 22:07
    kakva laz
    U vodovodu tvrde da gradjani za taj novac dobijaju ono sto su platili, Boga mi i ono sto nisu platili crvice i mnosto kojekakvih primesa koje vodu ponekad cine crnom!
  • ZoranNS

    11.01.2012 21:49
    KOje grejanje, koja zima
    Prošlo je pola zime sa blsgom klimom, nisu grejali na sa 50%, ja se nadam da će nam vretiti pare, pošto su uštedeli na gorivu. Da gospodi neko ko zna organizuje posao bili bi upola jeftiniji. Lepo se vidi za šta služe javna preduzeća iz svađe Elezovića i LSV, lagoda život za članove njihovih partija, a o poslu nemaju pojma, istina ni o politici, ali zato smo mi krivi.
  • Lalla

    11.01.2012 20:29
    a koliko bi bilo....
    Dvehiljadeosme gas je za inidvidualne potrosace poskupeo 60%!!!!!!!!!...
    Grejanje je sa zadrskom od godinu dana poskupelo 30%......
    Pre mesec dana gas je za individualne potrosace poskupeo preko dvadeset posto i pored najave Vlade da ce poskupeti 10%!!!!!!!!!
    Grejanje je pokupelo 7%.......
    Sveukupno od 2008 do danas gas za individualne potrosace poskupeo 60% pa na 60% jos 24% negde oko 100%!!!!!!!!!!!!!!!!.......
    Istovremeno putem toplana je poskupeo 30% pa na 30% 7% sto je negde oko 40%!!!!!!!!!!
    Znaci da je za individualne potrosace poskupelo preko 150% vise!!!!!!!!!!!!!!!
    Iako je energent isti; gas koji tako uspesno dobavlja Srbijagas a distribuira NS-Gas!!!!!!!
    Pored navedenih razlika;
    individualnim potrosacima se na racunima dodano obracunava KOREKTIVNI KOEFICIENT,mesto isporuke,upotreba mreze (iako je po ugovoru mreza nesporno vlasnistvo potrosaca!!!)
    Za potrosace putem toplana;gas se ne menja po pritisku i temperaturi pa i nemaju korektivni faktor???????!!!!!!!!!!!!!.......
    I sada pitanje svih pitanja:
    Ako je grejanje putem toplane NAJSKUPLJE;
    Koliko li tek grejanje kosta individualne potrosace,i pored toga sto su sami izgradili mrezu.obezbedili merni set........???????!!!!!!....
    Detaljnije na sajtu Prosperitet ns ili istom profilu na FB!!!!!Vidimo se!!!!!!!!!!!!.....
    Druze Tito,skrenusmo sa puta;
    Sad nas je@ i Kurta i Murta!!!!!!!!!!!......
  • 11.01.2012 20:04
    Ima se, može se! Ako i budžet najvećim delom punimo iz Vojvodine, što da i komunalije ne plaćamo najaviše!? U Kikindi se, recimo, eksploatiše gas, koji usled troškova transporta do Požarevca pojeftini. Onda je logično i ovo.
  • Ljiljana

    11.01.2012 20:03
    Do prekjuce su grejali kao blesavi a sada su bas utanjili :(

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna